måndag 6 januari 2014

Nyårsfirandet 2013-2014

Efter julen, som vi firade på hemmaplan fast hos svärföräldrarna, åkte vi ner till min mormor för att umgås med henne, min morbror, moster och deras tre döttrar. Mina kusiner egentligen, men eftersom de är mer jämnåriga med mina barn så säger vi att de är barnens kusiner också. Enklast så. Så vi fick några härliga dagar tillsammans, med massa bus och skratt - och även en del skrik och bråk förstås.


 Kulmen på vistelsen blev nyårsafton, då vi kokade ihop en meny bestående av en lite annorlunda variant av Toast Skagen, älgfilé och potatisgratäng med gorgonzolasås samt halloncheesecake med kexkross. Och så en ostbricka på det. Jo, vi blev mätta och alla var nöjda och glada. Barnen slocknade ett efter ett, men två av tjejerna höll sig faktiskt vakna till tolvslaget. Vi sköt några raketer, släppte upp en ljuslykta i skyn och beundrade andras fyrverkerier, innan vi kröp ner under våra täcken allihopa. En fantastiskt mysig nyårsafton!



Nyårsdagen blev rätt slapp, tror inte ens jag gick utanför dörren om jag ska vara ärlig. Vi myste, tittade på tv, spelade spel, åt mat och umgicks så mycket vi kunde. För på årets andra dag åkte vi vidare, söderut. Till mamma.

1 kommentar: