onsdag 20 februari 2013

Bloggtorka

Det blev visst två veckors frånvaro här på bloggen. Maken kom hem från USA och vips glömdes det bort. Tiden fanns inte.

Fast det stämmer ju inte riktigt heller. Vill man verkligen så hinner man blogga, varje dag. Det är jag helt och fullt övertygad om. Men jag vet inte... Det går liksom tungt på något sätt. Känns inte alltid så roligt och inspirerande.

Jag tycker inte att jag får så mycket respons från läsare heller - om det nu finns några sådana. Ibland undrar man ju. Men det är väl lika mycket mitt eget fel. Minst. Man måste ju skriva bra inlägg och intressera sin "publik" för att förtjäna någon slags dialog. Och jag känner väl inte riktigt att jag skriver särskilt bra och intressant just nu. Inte alls faktiskt.

Mitt skrivande (eller försök till) känns krampaktigt, fantasilöst och tråkigt. Jag som alltid känt mig självsäker i mitt skrivande känner mig inte alls särskilt självsäker och nöjd just nu. Det känns som att varenda kotte där ute i bloggvärlden skriver bättre än vad jag gör, har bättre flyt och är mer intressanta än vad jag är.

Samtidigt vill jag ju. Så jag får väl försöka. Steg 1 var att fixa lite med designen, kanske gör det att det känns lite roligare i alla fall.

För övrigt har jag aldrig stött på ett citat som passar så bra in på mig som det jag lagt till i headern. Det är så jag som det bara kan bli. Mitt i prick.

4 kommentarer:

  1. Det blev riktigt fint det du gjort med bloggen!
    Och jag läser så fort du skrivit något =)
    Ha inte så höga ambitioner om bloggen, skriv kort, skriv långt, lägg in en bild..osv bara det du känner för.
    Mindre kravfylld då....?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det är ju så man får börja, för att få upp ångan på något vis. Vi får väl se vad det blir :-)

      Radera
  2. Heja heja!
    Som med allt annat här i livet så får man inget gratis. Det gäller att öva om man vill bli bra/ fortsätta vara bra. Så kämpa på och håll igång skrivandet! Jag hejar på dig!

    SvaraRadera
  3. Du är superbra på att skriva vännen! Jag läser varje inlägg, men tyvärr är jag inge vidare på att kommentera =(. Har även haft en hel del på sista tiden som gjort att jag inte riktigt hunnit med. Kram

    SvaraRadera