torsdag 21 februari 2013

Throwback Thursday

En av mina absoluta favoritbloggare, Mallis, introducerade mig idag för Throwback Thursday. Alltså en dag (torsdag) då man publicerar en bild som man redan har publicerat på bloggen. Eller i mitt fall i en av mina bloggar (eftersom jag hunnit med några stycken...). Min första TT-bild är tagen och publicerades för exakt två år sedan, 21/2 2011.


Ludvig var då nio månader och en dag. Vi hade precis köpt åkpåsen från 7 A.M. och det kan nog faktiskt vara så att det här var premiärturen med den. Jag minns att det var som en uppenbarelse att börja använda den efter att vi använt fårskinnsåkpåsen så länge vi kunde (dvs tills Ludvig inte ville ligga i vagnen längre) och därefter ha fått snurra in ungen i filt efter filt för att hålla värmen. Det var en solig dag, och precis som idag fanns ett löfte om vår i luften. Men som vi alla vet är det ett något vilseledande och falskt löfte eftersom vi här uppe knappast kan räkna med någon vår förrän tidigast i april.

Tänk ändå hur mycket som har förändrats sedan det där fotot togs. Då hade jag en liten bebis som kröp omkring här hemma och övade sig på att gå med gåvagnen. Nu tävlar han med pappa varenda eftermiddag, och de springer fram och tillbaka mellan kök och vardagsrum tills båda två är högröda i ansiktet av ansträngning. Då var det fortfarande hyfsat nytt med ett barn, och nu har vi en till på väg. Som jag för övrigt hoppas tänker komma ut tidigare än vad blivande storebror gjorde.

1 kommentar:

  1. Väldigt mycket har hänt på två år och helt plötsligt har man en blivande treåring hemma. Väldigt roligt att Ludvig ska få en lillasyster också. Vad roligt att hitta till din blogg också.

    Det går upp och ner det där bloggandet.

    Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera