lördag 18 maj 2013

Dagens Lovisa och Ludvig


 Undrar vad hon funderar på?


Pappas hjälpreda hjälper till med gräsklippningen.

 "Jag är trött. Jag jobbat mycket." Sen slocknade han i pappans knä.

 Lovisa myser i mormors famn.

Idag blev det hemmahäng med måltider i solen, trädgårdspyssel och umgänge helt enkelt. Ludvig har hjälpt oss alla med diverse saker - klippt gräs, räfsat, kört skottkärran hit och dit, grävt efter mask, vattnat och mycket mer. Allt medan lillasyster låg i vagnen och sov. Inte undra på att han var trött, speciellt med tanke på hur varmt det har varit idag. Vid 16-tiden satte jag ner honom i ett svalt bad eftersom svetten bokstavligt talat rann på honom, och efter det slocknade han alltså en stund i pappas knä. Välbehövligt skulle jag tro.

Ikväll har vi grillat röding och suttit ute på altanen och njutit av försommarvärmen. Än har inte myggen hittat hit (förutom någon enstaka) så det gäller att passa på. Om några veckor kanske det inte går att sitta där ute överhuvudtaget, förra sommaren var det ju i princip omöjligt. Hoppas verkligen på mindre mygg i år, annars vette 17 om jag inte säljer huset och flyttar in till stan igen.

Alla dagar borde vara som denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar