onsdag 15 maj 2013

Rättvist?

Var i ligger rättvisan att jag numera ser ut som Pamela Anderson/Dolly Parton? Alltså inte blond, utan med jättebomber till bröst som dessutom är stenhårda!

Precis som med Ludvig hade jag redan innan förlossningen bestämt mig för att inte amma. Och precis som då fick jag på BB en tablett för att hämma mjölkproduktionen, så att mjölken aldrig överhuvudtaget skulle rinna till. Det är alltså drygt en vecka sedan och hittills har allt varit frid och fröjd, mina bröst har varit precis som vanligt.

Tills idag det vill säga. Idag vaknade jag upp med dessa stenhårda jättebomber som inte alls känns särskilt bekväma, som läcker och som dessutom skrämmer mig lite. Jag skulle ju slippa det här! Det känns minst sagt lite ironiskt att jag som inte vill amma och som gjort allt jag kan för att inte få mjölk ser ut och känner så här, när det finns många mammor som vill amma men som inte får igång någon mjölkproduktion ändå.

Jag hoppas verkligen att det här går över snabbt. Barnmorskan på Amningsmottagningen/BB-hemvård trodde det i alla fall. Tajt BH på och minimalt med beröring av överkroppen. Inte helt lätt när man helst vill ligga med sin lilla bebis på bröstet halva dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar