fredag 3 maj 2013

Gissningar - förlossningslängd

Sista kategorin! Hur lång tid tar det från första känning innan lillasyster ploppar ut? Med Ludvig tog det som sagt ganska precis 13 timmar från vattenavgång, och ungefär 10 timmar från första värk. Jag vill inte att det ska ta lika "lång" (så himla lång tid tog det inte med tanke på att jag dessutom var förstföderska, bortsett krystningen som var alldeles för lång) tid den här gången som det gjorde då, men jag vill inte att det ska gå för fort heller. Men från 4 timmar känns helt OK, så jag hoppas på att Jannice, Ann eller Sara har rätt. Och så hoppas jag att Anja och Sofia har FEL.

4 timmar + 
0 minuter - Jannice
0 minuter - Ann (3,5-4 timmar)
10 minuter - Sara

5 timmar + 
0 minuter - Therese (4-6 timmar)

6 timmar +
0 minuter - Maria
45 minuter - Sandra K

7 timmar +
30 minuter - Sanna
30 minuter - Ann-Mari

8 timmar + 
23 minuter - Sandra L
45 minuter - Åsa

9 timmar + 
30 minuter - Anja
35 minuter - Magdalena

10 timmar +
40 minuter - Anja (hade du inte kunnat nöja dig med den "korta" gissningen? ;-))
43 minuter - Sofia (tycker nog inte om dig så mycket just nu ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar