söndag 19 maj 2013

Dagens Lovisa


Sovsällskapet.


Nerbäddad i vagnen medan mamman och pappan byggde studsmatta åt storebror.

Imorse åkte mamma och Tommy hem och det känns så himla trist och tomt här nu. Egentligen tycker jag ju om att bara vara vi (jag, maken och barnen) här hemma, men varje gång mamma åker hem blir det så påtagligt hur långt bort hon bor. Eller hur långt bort jag bor, beroende på hur man ser det. Så dagen har varit rätt låg, jag har längtat bort och hem och till alla (förutom make och barn) som står mig nära och som jag saknar i mitt dagliga liv. Det är verkligen inte lätt när det är svårt.

Imorgon fyller mitt stora lilla hjärta tre år och ikväll har vi monterat morgondagens största födelsedagspresent - en studsmatta! Det ska bli så kul att få se Ludvigs min när han får syn på den, han älskar att hoppa på studsmatta så vi har nog köpt den optimala önskepresenten faktiskt. Vi får väl se hur mycket vi ångrar det när vi aldrig får in honom för att han bara ska studsa lite till. 

Tre år alltså. Jag vet inte om jag är redo för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar