söndag 5 maj 2013

Vissa dagar

Våren är verkligen här, och idag har jag fått känna på den ordentligt. Jag har krupit omkring i gräset och undersökt de små krokusarna som äntligen kommit upp (jippie, jag lyckades!), klippt ner två snöbärsbuskar som ska grävas upp och kastas, räfsat löv (vart tog mina arm- och axelmuskler vägen?) och bara suttit på en stubbe och njutit av solen. Helt fantastiskt. 

För en sekund glömde jag nästan bort att jag går och väntar på bebis. Det hade dock varit ännu mer fantastiskt om hon hade legat i vagnen istället för i magen. Nästa trädgårdsdag kanske (fast troligtvis inte eftersom det lär bli imorgon och hon lär inte hinna komma innan dess).



Vissa dagar känns det självklart att bo på landet. Vackra vyer, solen strålar, fåglarna kvittrar och lugnet rådet. Utöver fågelkvittret är det enda man hör någon granne längre bort i byn som arbetar på något byggprojekt. Också det ett tecken på att det är vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar