måndag 20 maj 2013

Grattis på födelsedagen älskade Ludvig!

Till min solstråle:

För exakt tre år sedan fick jag upp ett varmt, rosa litet knyte på mitt bröst för första gången. Det var kärlek vid allra första ögonkastet, och sedan dess har inget varit sig likt. Du föddes efter många timmars kämpande - bokstavligt talat blod, svett och tårar - men det var värt allt slit. Min lilla stora kärlek! Tänk att du idag fyller hela tre år. Bara och redan på samma gång. Å ena sidan känns det som att du alltid varit en del av våra liv, men å andra sidan känns det som det var igår vi kom hem med dig från BB.

Alldeles färsk!

Att bli mamma till dig är det bästa och häftigaste som hänt mig. Att få vara med dig varje dag, se dig växa och utvecklas, känna att jag (och din pappa) är din stora trygghet i livet - det är meningen med livet för mig. Mycket har hunnit hända under de här tre åren; vi har flyttat och flyttat igen och igen, både långt och kort, vi har flugit ca trettio gånger, åkt på långresor med bil, besökt djurparker och nöjesfält, badat, busat, bråkat, du har lärt dig sitta, stå, gå, springa, hoppa, klättra och prata. Och så har du ju nu blivit storebror också. Men framför allt har vi bara varit en familj, myst, pussats och kramats.


1 år // 2 år

Du är en fantastisk liten person med mycket energi och vilja. Du sitter nästan aldrig stilla och går sällan från punkt A till B - för det går ju mycket fortare om man springer. Eller cyklar för den delen. De få gånger du faktiskt sitter stilla tycker du om att titta på "Boppa" (Bolibompa) eller tecknad film. Just nu är favoriterna Alice i Underlandet och Meckar-Micke, men andra favoriter har varit bl a Bilar, Yakari, Nicke Nyfiken, Hitta Nemo, Björnbröder, Alfons Åberg och Den tecknade Mr Bean. Men som sagt, helst rör du på dig - springer, cyklar, sparkar boll, kör bil osv. Nu när våren och sommaren är här är du också pappas bästa hjälpreda i trädgården och hjälper honom med allt från gräsklippning till att köra bort ris och beskära buskar. Du är smart, modig och rolig. Omtänksam och omtyckt av dina kompisar. Och nu när du kommit igång ordentligt med talet kommer det nya ord och uttryck hela tiden, man vet aldrig vad som ska komma ur din mun och vi får passa oss noga för att inte använda ord som vi inte vill att du ska snappa upp. Det är en härlig tid, och varje dag med dig är ett fantastiskt äventyr!

3 år!

Jag hoppas att jag lyckats och fortsätter lyckas med att ge dig en känsla av hur älskad du är och hur stolta vi är över dig. Att vi alltid finns här för dig och att vi tror på dig, i allt du tar dig för. Jag hoppas att du växer upp (men inte för fort tack) till en trygg och säker individ, med inte bara självförtroende utan också självkänsla. Att du vet med dig att du kan göra och bli precis vad du vill, och lyckas du inte första gången så är det bara att gå på det igen - vi hejar på längs vägen.

Och jag hoppas att du får en underbar födelsedag mitt älskade hjärta! ❤

2 kommentarer:

  1. Vackert skrivet gumman! Både jag och Tommy blir rörda. Det har verkligen varit fantastiskt att få bli mormor till denna underbare prins.

    Puss puss/M

    SvaraRadera
  2. Så himla fint du skrivit om din fina son. Stort grattis Ludvig! Kramar

    SvaraRadera