fredag 25 januari 2013

99

Då var vi nere på tvåsiffrigt - idag är det 99 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Jag hoppas dock på typ 85 dagar, max 90. Eller jag kan sträcka mig till 92 dagar, då är mamma här på besök så det skulle ju passa fint. Men ett aprilbarn vill jag i alla fall ha, så vi kan väl säga så? Max 92 dagar. Bra. Hoppas den lill* i magen hör vad jag säger och är en lydig liten bebis.

Fick förresten frågan om vi ska göra ett till ultraljud, och ja, det ska vi ju göra. Eller jag i alla fall, maken kommer inte kunna närvara. Dock kommer min mamma vara med och det ska bli roligt att få dela den upplevelsen med henne. På onsdag är det dags och jag känner mig hemskt otålig, det känns som att jag väntat i flera månader fast det bara är någon vecka sedan jag ringde och bokade tiden.

Det extra ultraljudet ska göras eftersom h*n i magen inte behagade visa upp sina privata delar på rutinultraljudet, och den här mamman är alldeles för nyfiken och har alldeles för stort kontrollbehov för att gå i hela 99 dagar (eller vad det nu blir) till utan att veta vad för sort det är som ska komma ut.

Så alla kan väl hålla tummarna för att h*n är mer exhibitionistiskt lagd nu? Och att h*n är en lydig bebis och kommer ut om max 92 dagar?

1 kommentar:

  1. Spännande! Hoppas hen visar den här gången :-) Själv har jag 72 dagar kvar till "nedsläpp"...minus drygt en vecka pga snitt. Men då är det mitt i påskhelgen så jag hoppas att vår lilleman får komma ut den 27 mars :-)

    SvaraRadera