måndag 7 januari 2013

Mitt bästa råd just nu

Vänta inte för länge med att framkalla foton!

Det är drygt 2,5 år sedan Ludvig föddes, och inte ett enda foto har framkallats sedan dess. Inte ett enda. Bortsett från fotona vi fick från fotografen i somras då (återkommer till det i ett senare inlägg). Men alltså, vi har inte gått igenom, tagit bort, redigerat eller framkallat foton på minst 3 år. Det innebär att nu, när jag vill börja sätta upp foton på väggarna här hemma, har jag ca 11000 bilder att gå igenom. Elva tusen. Galet. Jag som tycker att vi fotograferar alldeles för lite.

Men. Ikväll har jag faktiskt gått igenom Ludvigs två första år och valt ut 84 foton, så nu är det bara drygt ett halvår kvar att gå igenom. Men med tanke på att jag redan valt ut 84 foton kanske vi helt enkelt får tapetsera hela huset med foton på Ludvig? Det är så himla svårt att välja ut och sålla, det finns så många underbara bilder på denna lilla kille. Eller vad sägs om dessa?







Den röda tråden här är alltså svartvita foton. Det ger en härlig, magisk stämning till ett foto och framhävs väldigt bra mot vita väggar, vilket i princip alla våra väggar är (åtminstone där vi hunnit renovera).  En röd tråd är bra att ha när man sätter upp tavlor/foton på väggarna, det ger ett enhetligt och stilrent intryck. Sen om det är svartvita foton, likadana ramar eller vad det nu kan vara - det är naturligtvis upp till en själv.

Åh! Det kommer bli så himla fint, och ett riktigt lyft efter att inte ha haft någonting alls på väggarna i flera år.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Underbara bilder på mitt <3. Åh vad jag älskar denna lilla människa.

    Puss puss/M

    SvaraRadera