lördag 12 januari 2013

Ingen laddare

Nej, självklart hann inte laddaren anlända innan helgen. Så är det ju alltid, så jag förstår inte ens varför jag gick och hoppades på det. Det blir följaktligen ett kort inlägg eftersom jag verkligen ogillar att blogga från mobilen. Särskilt när jag är trött, vilket jag är nu.

Dagen har spenderats i Umeå, hela familjen och sonens farbror. Vi har hängt på stan, shoppat, ätit utelunch, jagat barn, handlat mat och hängt hemma hos nämnde farbror. Dock glömde vi vagnen hemma, så shoppingturen blev inte fullt så bra, lugn och strukturerad som vi hade hoppats på. Istället hade vi en unge som inte alls ville samarbeta och som alltid gick åt motsatt håll. Nästa gång vi åker till Umeå får han stanna hemma.

Väl hemma igen blev det lördagsgodis och rymmen med Pippi Långstrump för hela familjen. Ludvig somnade såklart under bilresan hem, så det var ingen idé att ens försöka lägga honom när vi kom hem. Men soffmys med familjen är ju aldrig fel. Inte Pippi heller för den delen. Nu har i alla fall jag landat i sängen och har en sovande Ludvig tätt intill mig. Känner mig lite låg och fundersam ikväll, många tankar om bl a trivsel, vänskap och hemmahörighet snurrar runt i huvudet, och då känns det extra bra att ha min guldklimp så nära.

Godnatt.

3 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt mysig lördag. Trist ni glömde vagnen men men...Kram

    SvaraRadera
  2. Någon som vill bryta sitt shoppingberoende kan få låna med sig Ludvig på stan. Är man för länge in på en affär så eskalerar det med att Ludvig slår sönder hela affären.

    SvaraRadera
  3. Någon som vill bryta sitt shoppingberoende kan få låna med sig Ludvig på stan. Är man för länge in på en affär så eskalerar det med att Ludvig slår sönder hela affären.

    SvaraRadera