lördag 26 januari 2013

Pojke eller flicka?

På onsdag är det som sagt dags att (förhoppningsvis) ta reda på om det är en pojke eller flicka vi väntar på. Idag kom jag att tänka på den här listan, som jag också gjorde under förra graviditeten. Då visste vi ju att det var en pojke redan innan jag fyllde i den, men det var ändå roligt att det så tydligt var en pojke även enligt listan. Så jag tänkte att jag skulle fylla i den den här gången, när vi faktiskt inte vet men många "tecken" pekar på flicka. Blir det ett lika tydligt "svar" den här gången? Here it goes!

Pojke i magen 
( ) Koppen lyfter du i örat för att dricka
( ) Du har ofta huvudvärk
( ) Du gillar inte citrus eller apelsinjuice
( ) Bebisens hjärtslag är 140 eller färre
( ) Du är sugen på kött och ost
(x) Du har svårt att andas och är ofta snuvig
( ) Du har klart urin
( ) Brösten är olika stora
( ) Brösten har blivit mycket större
( ) Du var knappt illamående i början
( ) Du och din mammas relation är sämre
(x) Pappan går inte upp under graviditeten
(x) På mackan äter du helst kanten
( ) Dina fötter är kallare än vanligt
(x) Du sover med kudden mot norr
( ) Bebisen ligger högt i magen
( ) Håret på dina ben växer ut fortare
(/) Din mage står ut
( ) Magen är klotrund och toppig
( ) Din pigmentrand är stark och markerad
( ) Du visar handryggen när du visar händerna
(/) Ditt hår är tjockt och glansigt
(/) Du sover helst på din vänstra sida
(x) Du känner dig ofta ledsen
( ) Det är synd om dig
( ) Du gick upp lite i början
( ) Tandköttet blöder inte eller bara lite
(x) Du har ingen svamp eller urinvägsinfektion
( ) Bebisen sparkar hårt och ofta
( ) Bebisen har hicka sällan / aldrig
( ) Du har enorm utstrålning som gravid
( ) Du känner dig bekväm i din mammakropp
( ) Du har mycket halsbränna
Summa: 7,5

Flicka i magen 
(x) Lite eller ingen halsbränna
(x) Du känner dej oattraktiv
(x) Babyn hickar mycket
(x) Babyn sparkar mindre, bökar gärna
( ) Du har lättare att få urinvägsinfektion
( ) Du har större risk att få svampinfektion
(x) Tandköttet blöder mycket
(x) Vikten går upp mycket i början
(x) Du är ofta irriterad
(x) Du är ofta arg
( ) Du sover helst på din höger sida
(/) Ditt hår är tunnt och matt
(x) Du visar händerna med handflatan upp
(x) Du har en svag pigment rand/ ingen alls
(x) Din mage är bred
(x) Du har en platå på magen
(x) Håret växer som vanligt på benen
(x) Bebisen ligger lågt i magen
( ) Du sover med kudden åt söder
(x) Fötterna känns som vanligt
(x) Du äter gärna mackans mitt
( ) Pappan går upp under graviditeten
(x) Du o din mammas relation är oförändrad
(x) Du var illamående i början
(x) Brösten har blivit lite större
(x) Brösten är lika stora
(x) Du har grumlig och blek urin
( ) Du kan andas som vanligt
(x) Du är sugen på frukt och sallad
(x) Bebisens hjärtslag ligger över 140
(x) Du älskar citrusfrukt och apelsinjuice
(x) Koppen greppar du runt om för att lyfta
Summa: 25,5

Hoppsan hejsan. Snacka om ett helt annat resultat än förra gången - så totalt dominerande på flicksidan! Bara att vänta och se på onsdag om listan har rätt då. Jag har absolut ingen aning alls, men håller mig till min första gissning som var pojke. Spänningen är olidlig och driver mig sakta men säkert till vansinne, så jag kan verkligen inte förstå hur man klarar att gå en hel graviditet utan att veta, bara för att få det spännande beskedet när barnet fötts. Nog kan jag se tjusningen i det, men nej... Jag förstår inte hur man klarar det.

Några kommentarer till listan:
  • Även denna gång äter jag gärna hela mackan.
  • När man gått så långt in i graviditeten så står väl de flestas mage ut, mer än vanligt?
  • Mitt hår känns ganska tjockt, men långt ifrån glansigt.
  • Mina fötter är alltid kalla, och är det fortfarande. Som vanligt alltså.  

Nu vill jag veta vad alla som läser bloggen tror: Är det en pojke eller en flicka som gömmer sig i min mage? "Fakta" att gå på är alltså den här listan, att hjärtslagen låg på 155 medan Ludvigs aldrig låg över 145 utan snittade på 140, att magen sitter betydligt lägre den här gången, att jag gick upp betydligt snabbare i början samt att mitt järnvärde är mycket bättre den här gången än förra (om det nu betyder något - om nu något av allt detta betyder något?). I övrigt är det väl ganska same same som förra gången, fast ändå inte.

Gissa! Svaret kommer på onsdag eftermiddag.

8 kommentarer:

  1. Helt klart en flicka!!!

    SvaraRadera
  2. Flicka tror jag fortfarande =)

    SvaraRadera
  3. Nej, flickan kommer som nr 3 - det är en liten kille till! <3

    SvaraRadera
  4. Sanne gissar helt klart på en liten flicka!!

    SvaraRadera
  5. Jag har trott på flicka från första början så jag håller fast vid det!

    SvaraRadera
  6. Åh, det är så svårt att gissa tycker jag! Hade man fått se en magbild framifrån så hade jag kanske gissat på annat än vad jag gissar på nu :P Jag gissar på att det är en flicka! Så spännande med UL!

    Gjort "ring-testet" igen?

    SvaraRadera
  7. Jag trodde också på en kille så när vi fick reda på att det var en tjej så blev vi öerlyckliga. Jag tror därför att det är detsamma för dig, att det ligger en liten tjeja i din mage. :)

    SvaraRadera