fredag 4 januari 2013

Ett annat sätt att sammanfatta året

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Klippte min egen gräsmatta, odlade mina egna jordgubbar, sådde frön och såg dem växa upp till blommor och tomater i min egen trädgård, besökte Bjuröklubb och sommarjobbade på en camping. Till exempel.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, en handfull.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Det blev inte många resor (bortsett från varannan månad ner till mamma) i år, men till Finland (Åland) tog jag mig en dag i november i alla fall. Fast det känns som att det knappt räknas.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja, resor. Och en riktigt härlig, lång och varm sommar med mycket sol, bad och roliga upptåg med vänner och familj. Sommaren 2012 regnade ju som bekant bort, och jobbades bort också för den delen.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
20 augusti hängde vi på Skansen och Gröna Lund hela dagen, en helt fantastiskt mysig dag.
3 september visade stickan att vi tre skulle bli fyra - stort!

Vad var din största framgång 2012?
Att jag åtminstone fick ett sommarjobb?

Största misstaget?
Ett av de största var att skaffa hund, visade det sig. Men det hade ju sina positiva sidor också.

Bästa köpet?
Vår fina bil tror jag. Grymt nöjd med den.

Vad spenderade du mest pengar på?
Saker/kläder till Ludvig i vanlig ordning. Om man räknar bort bilköpet då.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ludvig blev (som jag skrivit i ett tidigare inlägg) riktigt sjuk i slutet av februari. Det gjorde mig såklart inte glad, men att han vaknade pigg och alert morgonen efter den värsta natten hittills i mitt liv gjorde mig väldigt glad. Och lättad.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
We are young - Fun, Some nights - Fun, Astrologen - Darin, Vart jag än går - Stiftelsen, Euphoria - Loreen, Girl on fire - Alicia Keys, Amazing - Danny Saucedo. Bland andra.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare tror jag. 2012 var ett ganska mediokert år, inga riktiga toppar direkt även om det såklart finns guldkorn att komma ihåg. Illamåendet under de första 16 veckorna av graviditeten bröt ner mig rätt ordentligt också.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade varit ute i naturen mer med Ludvig. Utforskat skogarna häromkring, plockat blommor, klättrat i träd och samlat stenar och kottar att göra små figurer av.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tittat på tv. Varför gör man det egentligen?

Favoritprogram på TV?
På Spåret, HistorieätarnaGame of Thrones, Grey's Anatomy och The Vampire Diaries.

Bästa boken du läste i år?
Har mest läst "gamla" godingar i år, som Matildas sista vals, Breaking dawn och böckerna om Tara Flynn. Sådana som jag redan läst. Kräver mindre koncentration och därmed mindre tid. Men det nya året inleds med en (för mig) ny bok - Femtio nyanser av honom. Som för övrigt var den vanligaste boken att glömma på ett hotellrum under 2012.

Största musikaliska upptäckten?
Moa Lignell. Hon upptäcktes ju visserligen redan 2011, men upptäckten att hon var mer än en låt gjordes ju i år. Grym tjej!

Något du önskade dig och fick?
Ett plus på stickan.

Något du önskade dig och inte fick?
Ett gäng roliga jobb.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Det minns jag faktiskt inte. Vet att det var kallt och regnigt. Och att vi var ut och åt tillsammans med Lasses föräldrar dagen efter. Men annars är det blankt.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor.

Vad fick dig att må bra?
De få varma solstrålarna som nådde min hud under den så kallade sommaren.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Dött lopp mellan Paul Wesley och Robert Pattinson (jag tänder uppenbarligen på vampyrer). Tätt följda av Jesse Williams.

Vem saknade du?
Alltså jag saknar ju alltid familjen eftersom vi bor så långt ifrån varandra. Isadora har jag saknat också, sen hon flyttade till mormor. Och så saknade (saknar) jag Lotta eftersom jag inte haft möjlighet att träffa henne på alldeles för länge.

De bästa nya människorna du träffade?
Jag jobbade med ett gäng sköna tjejer och killar på campingen i somras, och vi hade himla kul ihop. Dock tvivlar jag på att vi kommer hänga särskilt mycket i framtiden.

Mest stolt över?
Ludvig, alltid. Ingen gör mig så stolt, frustrerad, galen och lycklig som Ludvig.

Högsta önskan just nu?
Att Ludvigs tal bara exploderar, så att "alla" kan förstå honom och vi slipper frågor och blickar när han slänger ur sig ett långt obegripligt tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar